Knihy
10.08.2015 03:00

Koniec webu.

Ahojte kamošky, kamoši, parťáci a medvedíky čistotné,

Veci dozreli do istého štádia. Bože, to je veta. Veci dozreli do istého štádia. Ale teda OK, ako chcem. Veci dozreli do istého štádia.

A to konkrétne do takého, že končím s Recenziami.org. Prejdime rovno k veci, lebo to obvykle, hoci nie vždy, býva najlepšie. Hlavné dôvody sú:

1) Nedostatok času. Písanie mi bralo hrozne veľa nielen času, ale i energie. Niekoľkostranové texty boli len špička ľadovca. V skutočnosti k nim bolo ešte treba dodať obrázky konkrétnych rozmerov, informácie o tvorcoch (réžia, scenár, hudba, hrajú atď.) a technických aspektoch (originálny názov, krajina a rok výroby, približná minutáž). Plus k tomu treba prirátať psychicky vyčerpávajúce piplanie s HTML tagmi (kto pozná, ten mi akiste dá za pravdu). Proste zabijak času a ja som ho práveže potreboval a to nielen z osobných dôvodov, ale i z:

2) dôvodu spisovateľstva. Vždy som rád písal recenzie i romány a vždy som tušil, že skôr alebo neskôr nadíde doba, kedy si budem musieť vybrať. Či sa mi to totiž páčilo alebo nie, to, že som sa venoval recenziám i románom sa v konečnom dôsledku negatívne podpísalo pod (ne)kvalitu oboch. A nakoľko je vysoká šanca, že mi budúci rok Hydra vydá hororovú zbierku poviedok, tak si myslím, že už neexistuje väčšie znamenie, že je načase vybrať si. A keďže písanie príbehov pre mňa vždy bolo o chlp (aj tri) dôležitejšie, ako písanie recenzií, vyberám si.

3) Priznávam, je to sčasti i otázka peňazí. Nikdy mi v písaní nešlo o peniaze, čoho dôkazom je moja katastrofálna spisovateľská kariéra. Ale predsa len, napísať za šesť rokov 1500 článkov a nemať z nich ANI CENT, to je už troška moc. Opakujem a zdôrazňujem ale: je to hlavne otázka spisovateľstva. Peniaze sú fajn, ale ak im človek podriadi všetko a stratí kvôli nim sám seba, už mu vo väčšine prípadov niet pomoci.

4) V neposlednom rade ide o konkurenciu. Recenzie.org som nikdy nechcel robiť ako web s filmovými aktualitami. Nikdy. Nemal som na to čas, ale ani záujem. V Čechách je viacero filmových webov, ktoré to robia a vedel som, že ja sám nemám šancu. Ale ako vravím, o to mi ani nešlo. Recenzie.org mi od začiatku slúžili na, nuž, recenzie. Filmov nových i starých. Po šiestich rokoch v tom každopádne už nevidím zmysel. Keď som videl, ako sa niekde objaví veľká filmová novinka a iné weby o nej do hodiny písali, kým ja som v ten deň publikoval recenziu hororu z roku 1976, nebolo mi všetko jedno.

5) Možno ide aj o vyhorenosť. Už pre mňa nič nebolo dobré, skoro žiadny film. Pravda je, že scenáre sú veľakrát plytké, povrchné, plné klišé, alebo rovno hlúpe. Len málo filmárov je odvážnych, vizionárskych. No i tak som mal pocit, že to so skepsou a cynizmom predsa len už preháňam. Paradoxne, alebo aj neparadoxne, ma v posledných rokoch viac zaujali seriály, než filmy (Knick, Zavolajte sestričky, Temný prípad, Sherlock, American Horror Story...). V živote som stretol viacero vyhorených ľudí. Vždy to bol hrozný, psychicky vyčerpávajúci pohľad. Z tých ľudí sa stali príšery, energetickí upíri. Nedovolím, aby sa mi stalo čosi podobné.

S filmami nestratím kontakt. I naďalej ma bude baviť písať o nich. Bude to už ale v menšej miere. Iste, môže sa stať, že budem cítiť občas vnútornú potrebu napísať dlhý filmový článok a ten by šiel na môj spisovateľský web, ale vo väčšine prípadov pôjde o kratší komentár publikovaný na mojom spisovateľskom FB. Takže ak sa vám moje články od mája 2009 páčili, určite kliknite na „páči sa mi“.

FB Recenzií.org po ukončení samotnej stránky nebude aktualizovaný a časom ho pravdepodobne úplne zruším.

S adminom sme sa dohodli, že doménu Recenzie.org predá, ale nakoľko by bola škoda vymazať 1522 článkov vzniknúcich behom šiestich rokov, presunie ich do provizórneho systému, kde si ich i naďalej budete môcť čítať (v podstate „navždy“). Nové články pribúdať nebudú.

Ďakujem a dovidenia.