Spin-off strašidelnej bábiky
04.08.2014 03:00

Trailer na horor o bábike, ktorá sa úspešne mihla v úvode V zajatí démonov Jamesa Wana.

Wan (*1977, Malajzia) s horormi skončil. Raz hovorí, že navždy, inokedy prehadzuje výnimku a zrazu tvrdí, že si len doprial prestávku „a potom sa uvidí“. No čo. Umelci. Je pravda, že scenáre mal väčšinou priemerné a herci tiež príliš nežiarili. Budovanie strachu, neistoty, nervozity a hororovej atmosféry mu ale išlo dobre a vďaka sérii titulov Saw, Zlovestné ticho, V zajatí démonov a Insidious sa stal jedným z najtalentovanejších „mladých“ žánrových režisérov.

Následne sa prekvapivo nechal zlomiť na réžiu siedmeho Rýchlo a zbesilo, z ktorého sa kvôli smrti Paula Walkera v podstate tiež stal horor. So svojím pravdepodobne najobľúbenejším žánrom však zostáva spätý aspoň ako producent. V minulosti produkoval pokračovania Saw a keď štúdio odkleplo spin-off desivej bábiky z prológu jeho hitu V zajatí démonov, nechal sa zlomiť a vrátil sa ako producent (podobná situácia nastala v práve nakrúcanom Insidious 3, ktoré bude prequel).

Keď štúdio rozhodovalo o novom režisérovi, siahlo po béčkarskom a netalentovanom Johnovi R. Leonettim. To mnohých znechutilo, faktom ale je, že Leonetti (na ktorého hrozný Mortal Kombat: Rozdrvenie si mnohí z nás nanešťastie stále živo pamätajú) je Wanov chránenec: robil kameramana na viacerých jeho filmoch a začiatkom 90-tych rokov pracoval ako kameraman na tretej Detskej hre, čo bol dovtedy najslabší diel série, ale po dvoch komediálnych sequeloch a nudnej šestke musíme jej staromódnosť relatívne (d)oceniť.

Inak, strašidelná bábika Annabelle skutočne existovala a skutočne existuje dodnes, mala by byť však údajne držaná bezpečne pod zámkom. Na jej „porazení“ sa kedysi skutočne podieľali manželia Warrenovci, ktorí ju zneškodnili aj v prológu V zajatí démonov a kde ich hrali Vera Farmigaová a Patrick Wilson. Žiadny z nich v spin-offe podľa dostupných informácií nedostane ani len cameo.

P.S. – V perexe obrázok skutočnej Annabelle (podľa všetkého nejde o Matelkovu sestru).

............................................................................................................................

Môj FB profil.