Silent Hill 2 Tlačiť E-mail
27.09.2012 04:00

Siréna bude zasa hučať. Trailer na druhý SILENT HILL.

Od udalostí z prvej časti ubehlo šesť rokov a Sean Bean a jeho dospievajúca dcéra (už nehraná Jodelle Ferlandovou) sú na úteku pred mocnosťami z baníckeho mestečka Silent Hill, v ktorom kedysi bez stopy zmizla ich manželka/mama (Radha Mitchelová v traileri nie je ani sekundu). Teraz, keď dievča nastupuje do novej školy, si ju ale mesto, ktoré peklo pokladá za svoj domov, našlo a unieslo jej otca. Dievčina sa so spolužiakom vydáva po jeho stopách do jamy levovej...

Každý, kto sleduje európsku súčasnú hororovú školu, pozná režiséra Michaela J. Bassetta. V roku 2002 debutoval vydareným atmosférickým vojnovým blatovým hororom MŔTVA HLIADKA, ktorý nakrútil v Čechách s Jamiem Bellom a Andym Serkisom v hlavných úlohách a v roku 2006 pokračoval drsnou PUSTATINOU o mladistvých delikventoch, ktorí sú za trest s ostrým dospelým inštruktorom vysadení na ponurý ostrov, kde ich čosi/ktosi vyvražďuje. Tieto filmy mali spoločnú drsnosť, atmosféru... a neveľmi dobré scenáre, ktoré si ku koncu unavene ľahli a bezradne čakali na titulky. Bassett filmy nielen režíroval, ale aj napísal.

Jeho tretím filmom bol podpriemerný SOLOMON KANE, zaujímavý len daždivou sychravou „stredovekou“ atmosférou.

On to však nevzdal a nevzdali to s ním ani producenti a povolili mu nakrútiť pokračovanie pomerne vydareného hororu SILENT HILL (ktorého výborný úvod ale trpel zlým záverom), ktorý v roku 2006 podľa populárnej série počítačových hier nakrútil snaživý Christophe Gans. Odvtedy však Gans nič nenakrútil a dvojky sa vzdal nielen on, ale aj scenárista Roger Avary: kvôli šoférovaniu vozidla pod vplyvom alkoholu išiel do väzenia a tak si scenár napísal sám Bassett. Čo po hore spomenutých veciach neznie dobre.

Trailer pôsobí televízne, béčkarsky a celkovo menej ambiciózne, ako prvý diel. Pomôcť by mu ale mohol paradoxne nižší rozpočet a teda zrejme menej počítačových trikov a viac „skutočných“ masiek, príšer, monštier, netvorov a „ručných“ efektov.