Horor režiséra Rain Mana
06.11.2012 04:00

Trailer na kamerový horor od režiséra RAIN MANA.

Barry Levinson (*1942) patril k najlepším hollywoodskym režisérom. Urobil z dovtedy šaša Robina Williamsa váženého herca (DOBRÉ RÁNO, VIETNAM), za RAIN MANA dostal Oscara a SPÁČI sú podľa mňa jedným z najlepších amerických filmov 90-tych rokov.

Spoluprácou so spisovateľom Michaelom Crichtonom (ktorý mal povesť muža, s ktorým je lepšie nespolupracovať) ale nastal začiatok konca. Ich slabučké ŠKANDALÓZNE ODHALENIE s duom Douglas/Mooreová (ktoré vôbec nebolo škandalózne) akoby zlikvidovalo Barryho sebavedomie a talent.

Sci-fi horor SFÉRA s Dustinom Hoffmanom a Samuelom L. Jacksonom (a znova s Crichtonom na palube!) dopadol ešte nie úplne zle a fanúšikovia votreleckých kópií ho majú ostatne čo viem celkom radi. BANDITI s Willisom, Thorntonom a Blanchettovou ale boli až príliš „oddychoví“, ZÁVISŤ s Benom Stillerom a Jackom Blackom sa stala jednou z najhorších komédií desaťročia a následne sa Barry radšej stratil v televízii (DOKTOR SMRŤ s Al Pacinom) a na videu (ČO SA VLASTNE STALO s Robertom De Nirom). MAN OF THE YEAR, znova s Williamsom, sa k nám dokonca dodnes nedostala ani len do televízie a to vznikla už v roku 2006!

Napriek tomu to Barry nevzdal (Crichton zomrel už pred štyrmi rokmi) a chystá horor THE BAY... Vždy je zaujímavé sledovať, ako sa tohto žánru chopia ambiciózni/slávni americkí režiséri. V 70-tych a 80-tych rokoch to malo obrovskú tradíciu (klasici ako Cronenberg, Lynch, Spielberg či Kubrick robili „len“ horory) a Barry si ako bonus vybral metódu found footage (teda „kamerové“ horory typu ZÁHADY BLAIR WITCH alebo [REC] 2).

Príbeh nás zavedie do zaspatého mestečka, v ktorého okolitých vodných tokoch sa objaví smrteľne nebezpečný parazit.

Film produkujú bratia Strauseovci, ktorí sa negatívne preslávili VOTRELCAMI VS. PREDÁTOROM 2 a SKYLINEOM.