Tŕnistá cesta T5 Tlačiť E-mail
Temná budúcnosť
22.05.2014 03:00

Článok o tom, aké ťažké je nakrútiť jeden film o robotovi.

T1 a T2 sú klasiky, no ich otec James Cameron T3 ignoroval a tak môžeme byť radi, že z nej narýchlo angažovaný Jonathan Mostow urobil „aspoň“ mierne nadpriemernú sci-fi záležitosť s vynikajúcou akciou a apokalyptickým finále (na ktoré sme čakali skoro dve desaťročia, no predpokladali sme, že naň producenti nikdy nenaberú odvahu). T4 však nevyšlo a seriál skrachoval po dvoch sériách, čo bolo o dve viac, ako bolo nutné. Značka Terminátor má napriek tomu dodnes cveng. Stále má na svete milióny fanúšikov, ktorí sú ochotní zabudnúť na nedorozumenia s T4/seriálom a ísť budúci rok do kina na T5.

O T5 sa hovorilo už na jar 2011. Bizarné informácie z tohto obdobia však boli rýchlo popreté, takže nakoniec sa pravdaže ukázalo, že sa do T5 nevráti ani Michael Biehn, ani Edward Furlong a ani Linda Hamiltonová. Naopak, spresnilo sa, že T5 pravdepodobne nebude pokračovať v mytológii T4, ale že sa produkcia vráti k osvedčenému cestovaniu v čase. Návrat Balea tým pádom neprichádza do úvahy, detto umiestnenie zápletky do post-apokalyptickej budúcnosti. Príbeh by teda mal byť umiestnený do súčasnosti, prípadne možno dokonca do minulosti.

Takisto prišiel na pretras návrat Arnolda Schwarzeneggera. Vraj od neho v T5 nemáme čakať žiadne cameo, ale plnohodnotný comeback. Arnold síce má dôchodcovský vek, ale v akcii ho bez problémov zastúpi strih, kameraman, efekty a kaskadéri, takže sa nemáme čoho báť.

Okolo réžie sa začína nesmelo motať autor hitov RÝCHLO A ZBESILO 3, 4 a 5 Justin Lin. Ak by T5 režíroval, je takmer isté, že by obsadil svojho kamaráta Vina Diesela. To by bola sranda, keďže Dieselovo meno sa opatrne skloňovalo už pred nakrúcaním T3. Vtedy sa šepkalo, že zlého robota si zahrá práve on a hoci nakoniec z toho bohužiaľ nič nebolo, zdalo sa, že ak by T5 naozaj nakrútil Justin Lin, je príchod Vina Diesela na palubu takmer istý. Otázne je, či by mal záujem o zápornú rolu, ktorá je na konci „eliminovaná“. Arnold by totiž na 100% hral dobrého cyborga.

Ukazuje sa, že ešte nič nie je vo vrecku. Diesel i Lin majú totiž plné ruky práce – začali totiž chystať RÝCHLO A ZBESILO (ďalej RZ6), navyše Diesel pracuje na treťom Riddickovi.

To sa ale vyriešilo pomerne rýchlo. Diesel Riddicka stihol včas dokončiť a teoreticky má čas. Rovnako tak má teoreticky čas Justin, pretože prvá klapka RZ6 zrejme tak skoro nepadne. Takže čas na T5 by mali obaja. A mal by ho aj Arnold, ktorý stihol včas dokončiť snímky EXPENDABLES 2 a KONEČNÚ a nemá čo robiť. Navyše, od KONEČNEJ sa čaká veľkolepý comeback akčnej hviezdy, takže rozhodne treba kuť železo zahorúca. Ideálne v T5 a najideálnejšie s pomocou Lina a Diesela, ktorých séria o rýchlych autách patrí k najzárobkovejším akčným sériám kinematografie. Také trio (+ kultová značka) by predsa muselo vytvoriť mega-hit.

No... až také horúce to nanešťastie zrejme nebude. Júl 2011. Lin by T5 skutočne rád nakrútil a ak by sa v scenári objavila postava Kylea Reesea, obsadil by ju Paulom Walkerom z RÝCHLO A ZBESILO. Schwarzenegger sa prestáva sústrediť na rozvod a začína čoraz viac rozprávať o tom, v čom všetkom by si rád zahral. Pravdaže vrátane T5. Napriek všetkým týmto pozitívnym rečiam sa na horizonte začínajú objavovať prvé mračná.

August 2011. Lin potvrdzuje, že o T5 má záujem, dodáva ale, že o čosi väčší (predsa len, jedná sa plus mínus o „jeho“ sériu, čo sa o TERMINÁTOROVI nedá povedať) má o RZ6. No jedným dychom tvrdí, že si vie predstaviť kompromis: len čo nakrúti RZ6, vrhne sa na T5. Toho by pokojne mohol začať nakrúcať ešte v momente, keď by sa RZ6 strihalo a keď by išlo do kín, začal by sa strihať T5. No... slušné šachy.

August/september 2011. Lin opakuje, že chce T5 nakrútiť, no prednosť má skutočne RZ6. Za ten čas by štúdio malo naisto vedieť, či (kvôli problémom s autorskými právami) na TERMINÁTORA vôbec bude mať nárok. Lin zároveň naznačuje, že sa mu nepáčilo, že v T3 a T4 nebola Sára Connorová a chcel by ju vrátiť späť do hry. Samozrejme, ak by T5 režíroval.

Január 2012. Lin je, zdá sa, definitívne mimo hru. Musí sa naplno sústrediť na RZ6. Štúdio sklamaných fanúšikov upokojuje vyhlásením, že T5 bude drsný a temný a že v ňom rozhodne nebude chýbať Arnold.

Jún 2012. Schwarzenegger vyhlasuje, že by sa mal podľa všetkého objaviť nielen v T5, ale aj v T6. Mali by sa vraj nakrúcať naraz, čo je ale najprekvapujúcejšie: údajne by mali nadväzovať na T4! Zrejme s heslom „štvorka nebola dobrá, ale ani nie až taká zlá, aby sme sa tvárili, že neexistuje“. Arnie zároveň potvrdil, že nič nepodceňuje a napriek vyššiemu veku na sebe zapracuje v telocvični.

Október 2012. Nakrúcanie RZ6 je v plnom prúde. Zatiaľ nie je isté, či sa po jeho dokončení Lin vrhne na T5, na Rýchlo a zbesilo 7 alebo na niečo úplne iné. Zrazu ale už stopercentná nie je ani Arnoldova účasť! Stále sa však hovorí, že dej by mal vrátiť do hry Sáru i Kylea Reesea a to dokonca v podaní Hamiltonovej a Biehnea. To síce „troška“ odporuje júnovému vyhláseniu producentov, že T5 bude nadväzovať na T4, ale v Hollywoode sme si zvykli na všeličo.

Január 2013. Na scenár údajne bola najatá nešťastná dvojka. Patrick Lussier bol dlhé roky strihač hororov Wesa Cravena a následne režisér KRVAVÉHO VALENTÍNA a režisér/scenárista blbej série DRACULA 2000. Druhou do páru je Laeta Kalogridisová, ktorá síce napísala PREKLIATY OSTROV a produkovala AVATARA, ale na konte má aj nudné scenáre k ALEXANDROVI VEĽKÉMU a CESTE BOJOVNÍKA Marcusa Nispela. Arnold opakuje, že má o rolu záujem. Štúdio mlčí, či aj ono oňho.

Koniec januára 2013. Ide do kín KONEČNÁ a stáva sa z nej prepadák. V rámci reklamnej kampane Arnold opätovne potvrdzuje, že v T5 chce hrať. Problém je v tom, že po krachu KONEČNEJ nie je isté, či nejaký producent v Hollywoode bude mať reálny záujem investovať veľké peniaze do značky, ktorej hlavnou hviezdou je rakúsky dôchodca za zenitom, neschopný pritiahnuť do kín davy ľudí.

Koniec mája 2013. Arnold potvrdzuje, že v T5 si samozrejme zahrá, ale že prvá klapka tak skoro nepadne, pretože sa ešte iba píše scenár. Stále.

Začiatok júna 2013. V T5 by sa vraj proti sebe mohli postaviť nie Arnold a Diesel, ale Arnold a The Rock. O distribúciu a čiastočné financovanie má záujem Paramount, prvá klapka padne vraj v januári 2014. Arnold v T5 bude, ale údajne nie je až také isté, že ako android. Vraj si zahrá ľudský predobraz, ktorým sa stroje neskôr inšpirujú pri výrobe T-800 (?!?!?!). Dej sa má odohrávať v 50-tych rokoch 20. storočia, do ktorých Skynet vyšle robota majúceho za úlohu zabiť Sáriných rodičov (tým pádom by sme sa mali zaobísť bez Sáry?).

Do pozornosti sa dostáva zdanlivo vyriešená otázka ohľadom Justina Lina. Z RZ6 sa na jar 2013 stáva obrovský hit a na 100% bude sedmička. Lin ale prekvapivo vyhlasuje, že treba skončiť v najlepšom a prenecháva ju hororovému Jamesovi Wanovi. Takže má voľný diár. Napriek tomu pár dní na to potvrdzuje, že T5 nenakrúti. Svoj odchod z automobilovej série ale neľutuje – v roku 2013 počas nakrúcania sedmičky pri dopravnej nehode (ale nesúvisiacej so samotným nakrúcaním) umiera jedna z jeho hviezd, Paul Walker.

Na scéne sa objavuje nový režisérsky kandidát. Či skôr kandidátka. Kathryn Bigelowová, asi jediná aspoň trocha známa hollywoodska režisérka (MODRÁ OCEĽ, BOD ZLOMU, ZVLÁŠTNE DNI, K-19: STROJ NA SMRŤ, SMRŤ ČAKÁ VŠADE, 30 MINÚT PO POLNOCI). Nikdy jej nerobili problém akčné scény (to je ale asi jediná vec, ktorá jej nerobila problémy) a je to bývalá manželka Jamesa Camerona.

Koniec júna 2013. Premiéra T5 by mala byť v lete 2015. V skutočnosti ale vraj nepôjde o sequel, ale o reštart, ktorý ak dobre zarobí, bude mať minimálne dve ďalšie časti. Producenti sa teda nepoučili z neúspechu T4, ktorý tiež bol koncipovaný ako počiatok novej trilógie a nakoniec pre krach „prvého dejstva“ pri ňom zároveň aj predčasne skončil.

Začiatok septembra 2013. O Bigelowovej už nikto nehovorí, teraz by mal pre zmenu režírovať Alan Taylor („Hra o tróny“, druhý Thor), prvá klapka by mohla naozaj padnúť začiatkom budúceho roka a premiéra by mohla byť v lete 2015.

Koniec novembra 2013. Biehn vyhlásil, že s ním o T5 nikto nejedná. Hamiltonová mlčí.

Začiatkom decembra 2013 prebehne médiami zábavná správa, ktorá sa určite nenaplní, ale treba ju spomenúť, pretože je dôležitá pre ľudstvo. Jean-Claude Van Damme sa tvorcom údajne oficiálne ponúkol, že by si v T5 rád zahral. Vraj by preňho bolo cťou zahrať si po boku pána Schwarzeneggera (v EXPENDABLES 2 nemali ani jednu spoločnú scénu).

Január 2013:

1) Súčasťou univerza T5 má byť televízny seriál.

2) T5 by sa mohol volať Terminator: Genesis.

3) Mladú Sáru si zahrá Emilia Clarkeová, ktorá s Taylorom spolupracovala v „Hrách o trón“.

4) Taylor je istý. Druhý Thor sa stal hitom napriek poplašným správam o dotáčkach a producentoch vraj nespokojných s jeho prístupom/víziou.

5) T5 bude čosi medzi sequelom, remakeom a reštartom. Tiež z toho nie ste múdri? Tak to zamotajme ešte viac: v deji bude okrem T-800 a Sáry figurovať aj jej syn John, ktorého si ale údajne zahrá herec, ktorý je starší od Emily Clarkeovej. Táto absurdnosť by mala byť jednoduché vysvetlenie: tentokrát nebudú v čase a priestore cestovať za Sárou, ale ona bude cestovať do apokalyptickej budúcnosti. Údajne.

6) Johna si zahrá Austrálčan Jason Clarke, ktorý zaujal v ZEMI BEZ ZÁKONA a tento rok bude mať v hre hlavnú ľudskú postavu v pokračovaní tohto opičieho hitu. Sranda je, že Jason spolupracoval s Bigelowovou v 30 MINÚT PO POLNOCI. A nie, nie je žiadnou rodinou s Emiliou.

Február 2014. V T5 bude mladý Kyle Reese, zahrá si ho Jai Courtney (*1986). V nedávnej minulosti preukázal kvalitnú kondičku ako syn Brucea Willisa v piatej SMRTONOSNEJ PASCI a ako protivník Toma Cruisea z JACKA REACHERA: POSLEDNÉHO VÝSTRELU.

Začiatok marca 2013. Arnold tvrdí, že scenár je fantastický. No... určite nebude hovoriť, že stojí za hovno.

V polovici marca sa objavuje správa, že J.K. Simmons (šéfredaktor z Raimiho SPIDER-MANOV) si v T5 zahrá skrachovaného novinára (prípadne skrachovaného policajta, prípadne skrachovaného súkromného detektíva), ktorý z nenápadnej diaľky naprieč rokmi (desaťročiami?) sleduje pohnutý život Sáry Connorovej.

Koniec marca 2014. Arnold odpovedá na otázku, ako T5 vysvetlí nezmazateľný fakt, že sa pomaly ale isto blíži k sedemdesiatke. Ale čo s tým, Terminátor predsa nestarne?! Alebo áno?! Alebo áno! Schwarzenegger povedal, že robotická kostra síce nestarne, ale tkanivo, ktorým je obalená, áno. Ťažko povedať, kde túto informáciu vzal, ale následne pritvrdzuje vyhlásením, že snímka bude výrazne skákať naprieč časom, mali by sme uvidieť rovno 3 verzie T-800. Vraj 25-ročného, 35-ročného a 55-ročného a dej by sa mohol odohrávať v rokoch 2029, 2009 a 1999. Zároveň je naznačené, že výrazný priestor v T5 dostane syn Milesa Dysona, tvorcu Skynetu v T2. Zrejme si spomínate, že mal syna a dcéru. No a ten syn vyrástol a „nejako“ zasiahne do deja T5. Čím by sa čiastočne potvrdili odvážne prirovnania T5 k T2.

Posledné hodiny marca 2013. Schwarzeneggerova SABOTAGE sa v amerických kinách stáva prepadákom. Po KONEČNEJ a PLÁNE ÚTEKU žiadne prekvapenie. O to drsnejšie herec posilňuje v rámci príprav na T5. Nič iné mu ani neostáva. Vraj posledný raz takto brutálne trénoval v rámci príprav na T3 pred viac ako desiatimi rokmi.

V apríli sa začalo nakrúcanie T5 (nie naraz s T6). Jean-Claude na palube nie je.