Solace - Malo to byť pôvodne Sedem 2 Tlačiť E-mail
21.08.2013 04:00

Niektoré filmy majú šialené zákulisie. Tak napríklad vedeli by ste si predstaviť Sedem 2?

Čože? Pokračovanie jedného z najlepších serial killer 90-tych rokov, v ktorom dve zo štyroch postáv zomreli a tretia sa pravdepodobne zbláznila? Ale áno, je to tak. Pamätníci možno stále majú v živej pamäti bizarnú situáciu, ktorá nastala krátko po premiére snímky Davida Finchera. Producenti totiž už vtedy hovorili o dvojke! Keďže mladý policajt v podaní Brada Pitta skončil pravdepodobne v blázinci, jej hrdinom mal byť jeho parťák Somerset (Morgan Freeman). V zásade sa vlastne o sequel jednať nemalo, pretože vrah (Kevin Spacey) bol mŕtvy a tak už nebolo v čom pokračovať. Freeman mal jednoducho vyšetrovať ďalší prípad sériového zabijaka. Ale okej, prižmúrme oči a uznajme, že za určitých okolností by sa to dalo vnímať ako sequel.

Čo sa však nestalo! Skôr, než sa veci stihli poriadne rozhýbať dopredu, našiel si herec náhradu v podobe Alexa Crossa (ZBERATEĽ BOZKOV z roku 1997 a následný prequel AKO PAVÚK, tomuto sa našťastie vyhol). Nemal teda dôvod vracať sa. Pátrania po sériových vrahoch mal plné zuby.

Rovnako nemal dôvod vrátiť sa Fincher, ktorý si o pokračovaniach myslí svoje minimálne od problematického debutu VOTRELEC 3.

Keď štúdio videlo, že sa do dvojky nikomu dôležitému z „jednotky“ nechce ísť (alebo sa z logických dôvodov vrátiť proste nemôže), hodilo nápad do škatule s podobne kurióznymi nápadmi ako „Titanic 2“ či remake SIEDMICH STATOČNÝCH s Tomom Cruiseom a Arnoldom Schwarzeneggerom.

Koncom leta 2011 sa však objavili správy o tom, že projekt nie je úplne mŕtvy a že údajne existujúci scenár nie je od prvej klapky vzdialený až tak, ako sa zdalo. S pracovným názvom „Solace“ ho napísal Ted Griffin (DANNYHO JEDENÁSTKA) a následne ho vylepšili James Vanderbilt (ZELENÉ PEKLO, ZODIAC), Peter Morgan (scenáristické oscarové nominácie za KRÁĽOVNÚ a DUEL FROST/NIXON) a Sean Bailey (producent Affleckovho debutu ZBOHOM BABY).

Postupne sa ale informácie zmenili natoľko, že sa už ani so zatvorenými očami nedá hovoriť o sequele. Aj takto drasticky sa niekedy niektoré filmy zmenia od prvotného nápadu po prvú klapku.

Nevráti sa totiž nielen Fincher s Pittom, ale ani Freeman. Má jednoducho ísť o triler, v ktorom agenti FBI pátrajú po sériovom vrahovi. O čo konkrétne pôjde?

O sériového vraha (Colin Farrell), po ktorom pátra agent FBI (Jeffrey Dean Morgan – už zasa!) a bývalý agent John Clancy (Anthony Hopkins presláviaci sa paradoxne ako sériový vrah Hannibal Lecter z MLČANIA JAHNIAT, HANNIBALAI a ČERVENÉHO DRAKA). Clancy v minulosti za brutálnych podmienok prišiel o manželku (prípadne dcéru, informácie sa zatiaľ líšia) a teraz sa ako „médium“ pripája k prípadu, ktorý sa zdá byť neriešiteľný. Úplne zle to neznie (ale ani originálne...), no s pôvodným plánom „urobíme Sedem 2“ to už skutočne nemá nič spoločné. Aspoň vidíme, ako to niekedy funguje v reálnej hollywoodskej praxi. A to som ešte nespomenul herecké čachre – v istom období sa okolo filmu okrem Hopkinsa (o ktorom vtedy nebolo jasné, či si zahrá aktívneho agenta alebo ono médium) motal aj Bruce Willis a keď z neho definitívne vypadol a naopak doňho definitívne vpadol Colin Farrell, nevedelo sa, či si zahrá agenta FBI alebo paradoxne vraha.

Pracovný názov „Solace“ pravdepodobne bude zároveň oficiálny. Režisérom sa stal neznámy Alfonso Poyart.

To je, čo?