The River Murders [2O %] Tlačiť E-mail
12.01.2015 03:00

Recenzia béčkarského serial killer s Rayom Liottaom, Vingom Rhamesom a Christianom Slaterom.

Toto bol ku*va nepríjemný omyl. Ako čiastočný fanúšik serial killer som si dal zohnať The River Murders v presvedčení, že ide o adaptáciu skutočných udalostí, keď začiatkom 80-tych rokov začal automechanik vraždiť prostitútky, ktoré nikto nehľadal. Spolu ich malo byť okolo 50. V roku 2008 o tom Norma Bileyová nakrútila mini-sériu Psychopat z Green River. Keďže v názve bola „rieka“, predpokladal som, že ide o to isté. No... nešlo.

Zistil som to po polhodine, kedy mi začalo byť podozrivé, že takáto konina, hovadina a blbosť môže vzniknúť podľa skutočných udalostí. Zvraty sa mi zdali natoľko pritiahnuté za vlasy, že som skutočne odmietal uveriť tomu, že sa v minulosti niečo také kreténske stalo.

Hlavným hrdinom je policajt v podaní tentoraz, kde to napísať, znesiteľného a dokonca mierne sympatického Liottu (Mafiáni, Turbulencia, Identita), ktorý bol v minulosti ABSOLÚTNE TOTÁLNY MEGA-KURVIČ. Vykurvil polovicu Ameriky ženského pohlavia. No teda, dole klobúk. Na scéne sa následne ale objavil magor, ktorý tieto ženy zabíja a do vagín im strká prstene. Prípadne Rayovi posiela plod vyrezaný z ich tela. No proste WOW.

Nie, toto naozaj nie je rekonštrukcia skutočných udalostí. Je to „vymyslené“ video-béčko so skrachovanými hercami (Liotta, Slater) a hercami, ktorí nie sú skrachovaní, ale sem-tam si nevedia vybrať správny projekt (Rhames). Liotta je ako hlavná postava akceptovateľný, ale prekvapivo dobrý je Slater (Povodeň). Vzhľadom na to, že ide o herca, ktorý je dobrý len minimálne (Kód Navajo), neveril som, že to niekedy poviem, ale ako vulgárny agent FBI je zábavný a svojím spôsobom fajn. Detto Liottaov šéf Rhames, ale ten je na scéne iba občas. Ostatní stoja za hovno a u niektorých som presvedčený, že nešlo o hercov, ale o amatérov, ktorí rolu vyhrali v nejakej súťaži siete supermarketov XYZ. Málokedy vidím hercov, ktorí vyložene nevedia hrať. Tu ich bolo požehnane.

Scenár nemá zmysel riešiť, je to jedna veľká kravina. Napr. ma dosť vytáča, keď v každom šiestom americkom trileri počujem, ako postava A cituje Bibliu a postava B jej na to pohotovo odpovie niečo ako „Verš 18, kapitola 25“. Toto fakt netuším, čo má znamenať. To Američania musia vedieť Bibliu naspamäť alebo čo?! A hudobný skladateľ má veľmi čudné meno. Pinar Toprak ma ešte dlho bude budiť zo spánku.

A bonusy? O ničom vrah, jeho absurdná motivácia a viacero WTF momentov, ako je napríklad ten, kedy sa Liottova partnerka mu priznáva „som sexuálne založený človek, mám rada sex“.

The River Murders, USA 2011, cca 92 minút

Réžia: Rich Cowan. Scenár: Steve Anderson. Hudba: Pinar Toprak. Kamera: Dan Heigh. Hrajú: Ray Liotta, Christian Slater, Ving Rhames a ďalší